Wednesday, July 11, 2012

Amazon Kindle 4

Ahoj všem,

nejlepší přístroj, kterým mě mohl můj Drahý obdarovat, je zcela bezpečně a určitě Kindle. Propadla jsem mu! Jedná se o šikovnou věcičku, do které si můžete nahrát knížky, přednášky a PDFka, vše samožřejmě po konverzi....

Ale popořadě...

Amazon Kindle 4 je čtečka elektronických knih. Má pamět 2GB (využitelnost pro uživatele je 1,25GB - já mám v mém Kindlu cca 50 knížek a zabralo mi to cca 15MB :)), nabitý vydrží až 1 měsíc (ozkoušeno!!!), má nový E-Ink 6" displej, který zaručí ostrost a přirozenost písma. Prostě jako byste četli klasickou knížku. Z toho vyplývá, že ho nemůžete číst v noci bez svítilny, protože není podvícen. Na slunci se neleskne, takže text je viditelný ze všech úhlů (fakt výhoda!). Displej není barevný, ale obrázky zobrazuje pěkně. Prostě jako knížka na klasickém papíře. Přístroj má také wi-fi, přes které můžete na internet (nevyužitelné - já ho používám jen na stažení knížek z mailu, viz. níže). Nabíjet se dá přes USB kabel jako má většina současných telefonů. Neobsahuje adaptér do zásuvky, ale prý je to s ním zdlouhavější než přes PC. Neváží skoro nic (cca 170 gramů) a není nijak velký (166 mm x 114 mm x 8,7 mm). Kindle má 5 tlačítek (tlačítko ZPĚT, KLÁVESNICE, ENTER, MENU, DOMŮ a samozřejmě šipky).

Zařízení normálně přečte formáty Kindle (AZW), TXT, PDF,  MOBI, PRC. Po konverzi přečte i formáty typu HTML, DOC, DOCX, JPEG, GIF, PNG, BMP. Konverze je možná přes program Calibre Ebook, dostupné tady. Fakt výborná věcička, formáty PDF zmenší a převede do formátu MOBI a lze přes něj všechny knihy poslat do Kindla. Taky funguje jako plně funkční knihovna v PC. Formáty typu DOC lze bezplatně poslat ze svého osobního mailu na svůj účet na Amazonu ve formátu jméno@kindle.com, který je zdarma a pak je stáhnout pomocí wi-fi do přístroje. Jak jednoduché!!! :)

V samotném Kindlu se knihy řadí podle složek se jmény autorů a poté podle názvů knížek. Složky lze tvořit přímo v přístroji a přesouvat knihy libovolně, jak sami chcete :)
 
Ale abych nepěla jen ódu. Má i pár moušek, které nejsoou až tak moc zásadní, ale mohly by být řešeny jinak.

Tak třeba tlačítko ON-OFF. Nachází seve spodu přístroje, což je nepraktické, protože když máte na Kindla obal, tak je k němu celkej špatný přístup.Dále. Klávesnice se ovládá celkem zdlouhavě, protože musíte klikat a hledat jednotlivá písmenka a potvrzovat jejich výběr (já jí moc nepoužvám). Ale na to Amazon myslel s přístrojem Amazon Kindle 3. A nakonec displej. Je to ta nejdražší komponenta celého přístroje. Dá se promáčknout a rozbít. Pokud se tak stane, můžete rovnou koupit nový přístroj, protože výměna displeje stojí cca 2-3 tisíce. Ale můžete zakoupit obal Kindle Guard nebo Kindle Guard Pro, který  má ocelovou výstuhu (info zde).

Samotný přístroj seženete třeba na Amazonu nebo se dá sehnat klidně i zprostředkovaně na různých českých webech. Ten můj je třeba z Aukra. Lze ho zakoupit v dotované a nedotované verzi. Dotovaná je levnější z toho důvodu, že jsou v ní místo screensaverů různé reklamy.

Snad se pro něj taky nadchnete jako já :)

Petra



Post a Comment

Latest Instagrams

© simplelifeblog.cz. Design by FCD.